Creative and Innovative Activities Using Beginner English
[EPA-ND]
COURSE DESCRIPTION:
As we navigate an increasingly interconnected and global educational landscape, teachers frequently face classrooms that are diverse, multilingual, and multicultural. This complexity is further heightened as many resources are offered in English, a language some European educators may not be highly proficient in. To meet this need, we have designed this unique program,
conducted in easy-to-understand English, which will provide teachers with the tools such as:
– innovative teaching tools
– creativity in the clasroom
– game-based learning
– digital technology
– inclusion
REQUIREMENTS:
– Level of language: A2-B1.
– Computer proficiency: min. Basic.
SAMPLE SCHEDULE:
1) Monday – Introduction and fundamentals of teaching with project-based learning
2) Tuesday – Creative teaching methods for inclusion and learner engagement (inclusive education and common learning difficulties – dyslexia, ADHD, and autism spectrum disorders; learning styles – The VARK model (Visual, Auditory, Reading/Writing, and Kinesthetic learners) and other
3) Wednesday – Incorporating digital technology into teaching (digital tools for teaching – Google Classroom, Canva, Kahoot, Quizlet (and more); engagement in the classroom; digital safety)
4) Thursday – Developing creativity and playfulness (game-based tools; game design)
5) Friday – Lesson plan, evaluation, and feedback
*** SATURDAY AND SUNDAY – Excursion and other external cultural activities / Free Days
INNE INFORMACJE:
– Kurs skierowany jest głównie do uczestników programu Erasmus+.
– W cenie kursu zawarte zazwyczaj aktywności kulturalne, w tym wycieczka całodniowa w trakcie weekendu (zazwyczaj sobota).
– Certyfikat: Aby otrzymać certyfikat po kursie, wymagane jest minimum 80% obecności na zajęciach.
– Harmonogram i rozkład zajęć: To szkoła ustala plan zajęć. Zajęcia odbywają standardowo od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-14:00 lub 14:00-19:00.
– Program kursu: Powyżej przedstawiony przykładowy program zajęć jest orientacyjny i może różnić się w zależności od trenera, który będzie go przeprowadzał, jak również od sugestii i próśb uczestników co do treści, które chcieliby uwzględnić w trakcie kursu. Dokładny plan zajęć wraz z harmonogramem przesyłany jest do uczestników na około tydzień-dwa przed kursem. Mail wysyłany jest przez nauczyciela prowadzącego zajęcia.
UWAGA! Dla rezerwacji na mniej niż 8 tygodni od daty rozpoczęcia kursu, szkoła zagraniczna dolicza dodatkową opłatę za późną rezerwację w kwocie 60 EUR i dolicza ją do ceny kursu!
W przypadku chęci zapoznania się z bardziej szczegółowym programem kursu, prosimy o bezpośredni kontakt z przedstawicielami Glossa.