Cork – Content and Language Integrated Learning [CEC-CLI]

Kursy CLIL

Cork, Irlandia

od 900 EUR

2 tygodnie

do 3191 EUR

25×60 min zajęć tygodniowo

B2 i wyższe (angielski)

Program kursu

Content and Language Integrated Learning
[CEC-CLI]

COURSE DESCRIPTION:
Participants will gain an understanding of how to combine language and subject teaching within a workable lesson framework and also explore a wide variety of practical tasks and activities that can be put to immediate use in the classroom. Participants will also have the opportunity to experience CLIL for themselves through the use of CEC’s ELearning platform which gives

training in web skills through the use of English, neatly combining subject and language acquisition.

TARGET GROUPS:
– Teacher in primary or secondary school who need to teach a school subject through English.
– Teachers who would like to improve their English language skills.
– Teachers who would like to understand the principles behind planning a CLIL lesson and how to combine language and subject teaching.
– Teachers who are interested in analysing and adapting materials and approaches for use in the CLIL classroom.

AIMS OF THE COURSE:
A course for English language teachers aimed at providing practical training in the most up to date teaching techniques and improving participants language skills.

SAMPLE TIMETABLE:
1) Monday
– Introduction to the course – warmers and icebreakers effective ways of starting lessons
– CLIL 1 – the principals behind CLIL and ways of approaching a CLIL lesson
2) Tuesday
– Language Clinic: Talking about language and skills – terminology of the parts of speech and language skills in EFL
– CLIL2 – lesson planning. Stages of a CLIL lesson and approaches to planning topic based lesson. Identifying potential language difficulties in lessons
3) Wednesday
– Lexis: Ways of presenting vocabulary, conveying meaning and checking understanding of new lexical terms
– Technology in the CLIL classroom; Setting up and using webquests
– Reading: Exploiting and adapting texts for the CLIL classroom
4) Thursday
– Language Clinic: Review of Present Tenses. CLIL model
– Phonology; Features of phonology at word and sentence level – Integrating pronunciation into lessons
5) Friday
– Language Clinic: Review of Past Tenses. CLIL model
– Speaking: – Speaking skills and interaction strategies. Setting up a speaking activity and exploiting them effectively – controlled to freer practice
– Site visit and lecture to University College Cork

SATURDAY AND SUNDAY – Free Days

6) Monday
– Writing: – Training good writers; an integrated approach to writing
– E-Learning – blended learning for CLIL
7) Tuesday
– Language Clinic: Conditionals CLIL model lesson
– Use of resources 1: Exploiting and adapting course book materials – criteria for adapting and supplementing
– Technology; Using Wikis and blogs
8) Wednesday
– Listening: Types of listening skills, setting up a listening task– ways to help learners become effective listeners
– Micro-teaching preparation
9) Thursday
– Use of resources 2: Using authentic materials and technology in the classroom
– Micro-teaching practice
10) Friday
– Error Correction; Correction and feedback – when, what, how and who to correct? Correcting spoken and written production – content vs. language
– Testing and assessment: Testing content and language successfully – approaches to test deign in CLIL

ADDITIONAL INFORMATION:
The programme includes:
– 20 Lessons per week (1 lesson = 60 mins) plus 5 afternoon lectures and visits
– Use of all pedagogical material
– Maximum of 15 students per class
– Certificate at the end of course
– Evening Social Programme
– Access to the E-Learning platform
– School Welcome Pack, Map and Notepad

Czytaj wiecej

Czytaj mniej

arrow

Lokalizacja

Cork, Irlandia

Cork może poszczycić się najbardziej urozmaiconym w całej Irlandii otoczeniem – łagodne, pełne zieleni wzgórza, urwiste klify Atlantyku oraz piaszczyste plaże. Spacerując po stromych uliczkach miasta, co krok spotyka się pozostałości po czasach, gdy miasto było ważnym ośrodkiem portowym. Współczesny Cork to także prężny ośrodek uniwersytecki, pełny młodych ludzi z różnych stron świata. To właśnie oni nadają miastu żywą i przyjazną atmosferę.

Szkoła położona jest w centrum Cork, nad brzegiem rzeki Lee, skąd rozpościera się piękna panorama miasta, zaś wszelkie atrakcje – sklepy, puby, restauracje i kluby, są w zasięgu krótkiego spaceru. Szkoła posiada przestronne sale lekcyjne, a także centrum nauki indywidualnej, bibliotekę z czytelnią czy pracownię komputerową. Studenci mogą także korzystać z salonu studenckiego z licznymi miejscami do siedzenia i dostępem do własnego kącika kawowego.

Cork – Content and Language Integrated Learning [CEC-CLI]

Chcesz otrzymać OID tej szkoły?
Kliknij poniżej

Szczegółowe informacje o kursie

Długość i termin szkolenia

Szkolenie trwa 2 i obejmuje 25×60 min tygodniowo. DATY ROZPOCZĘCIA • 2024-07-01 • 2024-07-15 • 2024-08-05 • 2024-08-19 • 2024-09-02

arrow

Zakwaterowanie i transfer

ZAKWATEROWANIE
rezydencja, rodzina (szczegółowe informacje znajdują się w cenniku po najechaniu na /?/)

TRANSFER
Transfery z i na lotnisko są opcjonalne i dodatkowo płatne:
Cork Airport (60 EUR w jedną stronę, 120 EUR w obie strony).

arrow

Wyposażenie szkoły

biblioteka, pracownia komputerowa, centrum nauki indywidualnej, klimatyzacja, wi-fi, kącik kawowy, jadalnia, tablice multimedialne, salon studencki bez TV

arrow

Zajęcia dodatkowe

bilard *, kręgle *, jazda na rowerze *, jazda konna *, piłka nożna *

rejsy statkiem *, wyjście do kina *, zwiedzanie miasta, ćwiczenia konwersacyjne, treking, aktywności kulturalne, warsztaty taneczne, kolacja w lokalnej restauracji, dodatkowe lekcje gramatyczne, wycieczki po mieście z przewodnikiem *, wycieczki po muzeum z przewodnikiem *, wieczory międzynarodowe, karaoke *, wykłady tematyczne, wizyty w muzeach, spacer orientacyjny, lekcje wymowy, wieczór w pubie, wyjścia na zakupy, warsztaty tematyczne, wizyta w browarze *, wyjście na festiwal muzyczny *

Midleton Distillery *, Cobh *, Blarney Castle *, Kinsale and Charlesfort *, Cork City Gaol *, Cliffs of Moher *, Fota Wildlife Park *, Killarney Park and Torc Waterfalls *, Bunratty Castle *, The Ring of Kerry *, Kilkenny *, Crawford Art Gallery *, Abbey *, Jameson Distillery *

* zajęcia dodatkowo płatne

arrow

Długość i termin szkolenia

Szkolenie trwa 2 i obejmuje 25×60 min tygodniowo. DATY ROZPOCZĘCIA • 2024-07-01 • 2024-07-15 • 2024-08-05 • 2024-08-19 • 2024-09-02

arrow

Zakwaterowanie i transfer

ZAKWATEROWANIE
rezydencja, rodzina (szczegółowe informacje znajdują się w cenniku po najechaniu na /?/)

TRANSFER
Transfery z i na lotnisko są opcjonalne i dodatkowo płatne:
Cork Airport (60 EUR w jedną stronę, 120 EUR w obie strony).

arrow

Wyposażenie szkoły

biblioteka, pracownia komputerowa, centrum nauki indywidualnej, klimatyzacja, wi-fi, kącik kawowy, jadalnia, tablice multimedialne, salon studencki bez TV

arrow

Zajęcia dodatkowe

bilard *, kręgle *, jazda na rowerze *, jazda konna *, piłka nożna *

rejsy statkiem *, wyjście do kina *, zwiedzanie miasta, ćwiczenia konwersacyjne, treking, aktywności kulturalne, warsztaty taneczne, kolacja w lokalnej restauracji, dodatkowe lekcje gramatyczne, wycieczki po mieście z przewodnikiem *, wycieczki po muzeum z przewodnikiem *, wieczory międzynarodowe, karaoke *, wykłady tematyczne, wizyty w muzeach, spacer orientacyjny, lekcje wymowy, wieczór w pubie, wyjścia na zakupy, warsztaty tematyczne, wizyta w browarze *, wyjście na festiwal muzyczny *

Midleton Distillery *, Cobh *, Blarney Castle *, Kinsale and Charlesfort *, Cork City Gaol *, Cliffs of Moher *, Fota Wildlife Park *, Killarney Park and Torc Waterfalls *, Bunratty Castle *, The Ring of Kerry *, Kilkenny *, Crawford Art Gallery *, Abbey *, Jameson Distillery *

* zajęcia dodatkowo płatne

arrow

Dostępne opcje

Poniżej przedstawiamy koszty pakietów kurs+zakwaterowanie w walucie rozliczenia grantu tj. EUR. Zasady finansowania pozwalają na przesunięcia środków między poszczególnymi kategoriami wydatków, tak aby całość kosztów była pokryta z grantu. Szczegółowe informacje o zakwaterowaniu dostępne są po najechaniu na /?/ przy danej opcji.

25×60 min/tydz. | 2 tygodnie

KURS
900 EUR
KURS + rezydencja, 1-osobowy, bez wyżywienia/?/Studenci przy tej opcji zakwaterowania mają własne pokoje w zakwaterowaniu w mieszkaniu dzielonym w rezydencji uniwersyteckiej. Każde mieszkanie składa się kilku jednoosobowych sypialni z dostępem do wspólnej kuchni oraz łazienki (prywatne lub dzielone). Ten typ zakwaterowania daje dużą niezależność. Studenci mają tu okazję do spotkania studentów z Irlandii i innych krajów. W budynku dostępna: pralnia, telewizja, szerokopasmowy Internet, cotygodniowe sprzątanie części wspólnych. Gwarantowana pościel, ręczniki – brak.

dodatkowy nocleg: TAK, 50

• odległość od szkoły: 15 min. pieszo, 15 min. transportem publicznym
• klimatyzacja: nie
• prywatna łazienka: tak
• ręczniki: nie
• internet: tak
• dostęp do kuchni: tak
• sprzątanie: raz w tygodniu
• depozyt: nie
• telewizja: tak
• zakwaterowanie: od niedzieli do soboty
• ograniczenia: brak
1580 EUR
KURS + rezydencja, 1-osobowy, bez wyżywienia/?/Studenci przy tej opcji zakwaterowania mają własne pokoje w zakwaterowaniu w mieszkaniu dzielonym w rezydencji uniwersyteckiej. Każde mieszkanie składa się kilku jednoosobowych sypialni z dostępem do wspólnej kuchni oraz łazienki (prywatne lub dzielone). Ten typ zakwaterowania daje dużą niezależność. Studenci mają tu okazję do spotkania studentów z Irlandii i innych krajów. W budynku dostępna: pralnia, telewizja, szerokopasmowy Internet, cotygodniowe sprzątanie części wspólnych. Gwarantowana pościel, ręczniki – brak.

dodatkowy nocleg: TAK, 50

• odległość od szkoły: 15 min. pieszo, 15 min. transportem publicznym
• klimatyzacja: nie
• prywatna łazienka: nie
• ręczniki: nie
• internet: tak
• dostęp do kuchni: tak
• sprzątanie: raz w tygodniu
• depozyt: nie
• telewizja: tak
• zakwaterowanie: od niedzieli do soboty
• ograniczenia: brak
1510 EUR
KURS + rodzina, 1-osobowy, dwa posiłki/?/Zakwaterowanie u rodzin goszczących jest jedną z popularniejszych opcji zakwaterowania. W naszej szkole regularnie wizytujemy rodziny, by zapewnić studentom dobry standard – nasze wymagania to przede wszystkim przyjazna atmosfera, dobre jedzenie i czyste, wygodne otoczenie. Mieszkanie z rodziną daje możliwość bliższego zapoznania z kulturą irlandzką. W tym zakwaterowaniu oferowane pokoje 1-osobowe z wyżywieniem (śniadanie i obiadokolacja w tygodniu; w weekendy również lunch).

dodatkowy nocleg: TAK, 65

• odległość od szkoły: 30 min. transportem publicznym
• klimatyzacja: nie
• prywatna łazienka: nie
• ręczniki: tak
• internet: nie
• dostęp do kuchni: nie
• sprzątanie: nie
• depozyt: nie
• telewizja: tak
• zakwaterowanie: od niedzieli do soboty
• ograniczenia: brak
1500 EUR
KURS + rodzina, 1-osobowy, dwa posiłki/?/Zakwaterowanie u rodzin goszczących jest jedną z popularniejszych opcji zakwaterowania. W naszej szkole regularnie wizytujemy rodziny, by zapewnić studentom dobry standard – nasze wymagania to przede wszystkim przyjazna atmosfera, dobre jedzenie i czyste, wygodne otoczenie. Mieszkanie z rodziną daje możliwość bliższego zapoznania z kulturą irlandzką. W tym zakwaterowaniu oferowane pokoje 1-osobowe z wyżywieniem (śniadanie i obiadokolacja w tygodniu; w weekendy również lunch).

dodatkowy nocleg: TAK, 70

• odległość od szkoły: 30 min. transportem publicznym
• klimatyzacja: nie
• prywatna łazienka: tak
• ręczniki: tak
• internet: nie
• dostęp do kuchni: nie
• sprzątanie: nie
• depozyt: nie
• telewizja: tak
• zakwaterowanie: od niedzieli do soboty
• ograniczenia: brak
1620 EUR

Zapytaj o ten kurs

Zarezerwuj

Uwaga:

  1. Obowiązują dopłaty sezonowe w okresie:
    25-06-2024—02-09-2024: 45.00 EUR/tydz. (25, kurs+rodzina 1 osob. HB)
    25-06-2024—02-09-2024: 45.00 EUR/tydz. (25, kurs+rodzina 1 osob. HB)
  2. Dni wolne, w które zajęcia nie odbywają się i nie są odrabiane to: 2024-01-01, 2024-02-05, 2024-04-01, 2024-05-06, 2024-06-03, 2024-08-05, 2024-10-28, 2024-12-23, 2024-12-24, 2024-12-25, 2024-12-26, 2024-12-27, 2024-12-30, 2024-12-31.

Wysokość grantu dotyczy EDUKACJI SZKOLNEJ od 2023 roku.

Całkowita kwota grantu jest kwotą ryczałtową, nie musisz zatem szczegółowo rozliczać się z wydatków. Dlatego w praktyce grant Erasmus+ pozwala nie tylko pokryć wszystkie koszty związane z podróżą, kursem i utrzymaniem lecz dodatkowo także opłacić inne atrakcje np. wycieczki, wyjścia do teatrów, muzeów itd.

kurs

800EUR

pobyt

2016EUR

podróż

275EUR

inne wydatki

100EUR

Rodzaj kursu

  • Kursy językowe
  • Kursy metodyczne
  • Kursy CLIL
  • Nowe technologie w nauczaniu
  • Zarządzanie i komunikacja
  • Kursy języka biznesu
  • Język + kultura i sztuka
  • Język + gotowanie
  • Edukacja środowiskowa
  • Kursy językowe dla nauczycieli i kadry szkolnej
  • Mindfulness & wellbeing
  • Sztuka w nauczaniu
  • Kursy językowo-metodyczne
  • Kursy z elementami job shadowing
  • Język + sport
  • Pedagogika specjalna i włączająca
  • Nowe metody dydaktyczne
  • Kursy STEM i STEAM

Język kursu

  • angielski
  • francuski
  • hiszpański
  • niemiecki
  • portugalski
  • rosyjski
  • włoski

Lokalizacja

  • Austria
    • Salzburg
    • Wiedeń
  • Chorwacja
    • Split
  • Cypr
    • Limassol
  • Francja
    • Annecy
    • Antibes
    • Biarritz
    • Bordeaux
    • Montpellier
    • Nicea
    • Paryż
    • Rouen
  • Hiszpania
    • Barcelona
    • Cádiz
    • Madryt
    • Malaga
    • Palma de Mallorca
    • Salamanka
    • San Sebastian
    • Sewilla
    • Walencja
  • Irlandia
    • Bray
    • Cork
    • Dublin
    • Galway
  • Łotwa
    • Ryga
  • Malta
    • Gzira
    • Kercem (Gozo)
    • San Gwann
    • Sliema
    • St. Julians
    • St. Paul's Bay
    • Valletta
  • Niemcy
    • Berlin
    • Frankfurt
    • Hamburg
    • Heidelberg
    • Konstancja
    • Lindau
    • Regensburg
  • Portugalia
    • Faro
    • Lizbona
  • Włochy
    • Florencja
    • Mediolan
    • Rimini
    • Rzym
    • Taormina
    • Wenecja

Poziom

  • A0
  • A1
  • A2
  • B1
  • B2
  • C1
  • C2

Chcesz wyjechać na bezpłatny kurs
lub szkolenie w najbliższej edycji Erasmus+?

Wypełnij niezobowiązujący wniosek wstępny!

GLOSSA Opinie Erasmus+

Olga Twarda

Poznań, woj. wielkopolskie, 2015




SJO Glossa na pewno ułatwia zarządzanie projektem koordynatorowi poprzez wyznaczanie konkretnych terminów na wykonanie poszczególnych zadań, pilnuje, aby wszystkie dokumenty były właściwie przygotowane oraz na czas wysłane. Praca koordynatora jest więc nadzorowana i porządkowana. Nie znaczy to wcale, że nie ma on w ogóle pracy, ale z pewnością może sprawnie gospodarować czasem przeznaczonym na przygotowanie wniosku oraz zarządzaniem projektem podczas jego trwania.

GLOSSA Opinie Erasmus+

Bożena Niechoda

Białystok, woj. Podlaskie, 2016




Współpraca z pracownikami SJO GLOSSA układała się bardzo dobrze. Kontakty nasze ograniczały się najczęściej jednej osoby, p. Agnieszki Zarzyckiej, która zarówno w kontaktach mailowych, jak i telefonicznych była niezwykle życzliwa, pomocna i potrafiła rzeczowo odpowiadać na problematyczne kwestie. Zawsze terminowo wywiązywała się ze swoich obietnic. Współpracę z SJO Glossa oceniam bardzo dobrze, firma bez zarzutu wywiązała się ze swoich zobowiązań w zakresie organizacji kursów językowych. Pragniemy bardzo serdecznie podziękować wszystkim pracownikom za wsparcie przy pisaniu projektu jak i opiekę przy organizacji i trwaniu mobilności.

GLOSSA Opinie Erasmus+

Bogusława Baron

Kraków, woj. małopolskie, 2016




Współpraca z Glossą to był bardzo dobry pomysł, bo uzyskaliśmy już wsparcie na etapie pisania wniosku i jego składania. Dzięki fachowej pomocy pracowników Glossy przebrnęliśmy prawie bezboleśnie przez wszystkie zawiłości wymagań formalnych, jakie stawia Agencja Narodowa, a nasze szkolenia były w 100% sfinansowane. […] Będąc koordynatorką projektu w naszej szkole mogłam zawsze liczyć na pomoc merytoryczną i organizacyjną na każdym etapie jego trwania. Podziwiam, cierpliwość i dyspozycyjność pani Agnieszki Zarzyckiej, opiekunki naszego projektu, która ze stoickim spokojem udzielała odpowiedzi na czasem oczywiste pytania.

GLOSSA Opinie Erasmus+

Elżbieta Wójcik

Krościenko nad Dunajcem, woj. małopolskie, 2016




Opiekun ze strony Glossy zawsze przypominał o obowiązujących terminach, mobilizował do podejmowania decyzji i wspierał w ich realizacji. Wszyscy uczestnicy wrócili bardzo zadowoleni ze swoich wyjazdów, podczas których mieli możliwość nie tylko podniesienia znajomości języka obcego, ale przede wszystkim poznania realiów życia w kraju danego języka, jego kultury i mieszkających w nim ludzi. Dla niektórych było to również duże wyzwanie logistyczne, z którym świetnie sobie poradzili. Jako koordynatorka projektu szkolnego muszę przyznać, że dzięki Glossie miałam dużo mniej pracy, gdyż nie musiałam bezpośrednio kontaktować się ze szkołami językowymi za granicą w celu potwierdzania uczestnictwa w kursie, czy rezerwacji noclegów i wyżywienia, bo to wszystko organizowała za mnie Glossa.

GLOSSA Opinie Erasmus+

Elżbieta Pajewska

Słupsk, woj. pomorskie, 2016




Jako koordynatorka projektu szkolnego, współpracowałam z Glossą od samego początku, gdy tylko zakiełkował w naszej szkole pomysł przystąpienia do takiego projektu. Nie był to jednakże mój pierwszy kontakt z tą szkołą, ponieważ już wcześniej, dwukrotnie korzystałam z ich pomocy, gdy samodzielnie ubiegałam się o wyjazd metodyczny dla nauczycieli w ramach programu Erasmus. Za każdym razem współpraca układała się bardzo dobrze, a pomoc pracowników Glossy była nieoceniona. Tak samo było i tym razem. Począwszy od udzielenia wskazówek na etapie pisania wniosku, po pomoc przy rezerwacji kursów, noclegów, czy biletów.

GLOSSA Opinie Erasmus+

Ewa Niemiec

Jastrzębie, woj. śląskie, 2017




Wyjazdy na szkolenia za granicą są fantastyczną okazją do podniesienia kwalifikacji oraz kompetencji zawodowych dla nauczycieli nie tylko języków obcych, ale innych przedmiotów. Miałam okazję się o tym przekonać kilka lat temu , kiedy uczestniczyłam w kursie językowo – metodycznym w Brighton w ramach programu Comenius. Wtedy skorzystałam pierwszy raz z pomocy SJO Glossa. […] Moje pozytywne doświadczenia miały wpływ na innych nauczycieli z mojej szkoły, którzy wyrazili chęć uczestnictwa w projekcie Erasmus +. Korzystając z pozytywnych doświadczeń postanowiliśmy po raz kolejny skorzystać z pomocy SJO GLOSSA, aby mieć pewność, że nasz wniosek będzie dobrze przygotowany pod względem formalnym i merytorycznym i ma szansę na pozytywną akceptację. Nie zawiodłam się i nasz projekt został zaakceptowany. Współpraca z pracownikami Glossy układała się bez zastrzeżeń, zawsze mogliśmy liczyć na pomoc, a pani Karolina Pikulska cierpliwie i rzeczowo odpowiadała na wszystkie nasze wątpliwości i pytania.

GLOSSA Opinie Erasmus+

Daria Brzezińska

Jeżewo, woj. kujawsko-pomorskie, 2017




Współpraca z pracownikami Glossy układała się bardzo dobrze. Kontakty nasze ograniczały się najczęściej do jednej osoby, która zarówno w kontaktach mailowych, jak i telefonicznych była niezwykle życzliwa, pomocna i potrafiła rzeczowo odpowiadać na problematyczne kwestie. Zawsze terminowo wywiązywała się ze swoich obietnic. Współpracę z Glossą oceniam bardzo dobrze, firma bez zarzutu wywiązała się ze swoich zobowiązań w zakresie organizacji kursów językowych. W mobilnościach udział wzięła piątka nauczycieli z mojej szkoły. Kursy pozwoliły nam spojrzeć z innej perspektywy na nasze metody nauczania, udostępniły wiele nowych, ciekawych pomysłów i umożliwiły nawiązanie nowych kontaktów. Zajęcia były świetnie prowadzone, we wspaniałej atmosferze i w bardzo dobrych warunkach lokalowych. Zdecydowanie polecam współpracę z Glossą.

GLOSSA Opinie Erasmus+

Agnieszka Feliniak

Łódź, woj. łódzkie, 2017




Zostając koordynatorem programu w edycji 2017 nie spodziewałam się, że nasz wniosek będzie drugi na liście zaakceptowanych projektów przez Agencję Narodową – otrzymaliśmy 100 % punktów! Niewątpliwie jest to zasługa przebojowej i pracowitej grupy nauczycieli, którzy nad wnioskiem pracowali, ale chciałabym podkreślić ogromne zasługi SJO Glossa, a przede wszystkim pani Agnieszki Ornoch, która cierpliwie i z sukcesem przeprowadziła nas przez labirynt terminów, dokumentów i procedur.

GLOSSA Opinie Erasmus+

Małgorzata Kimel

Radomsko, woj. łódzkie, 2017




Współpracę z Państwa szkołą oceniam – tak, jak poprzednio – bardzo dobrze, zważywszy na fakt, że większość nauczycieli wyjeżdżała na kursy języka angielskiego, a ja jestem germanistką. Wszystkie kwestie, związane z wyjazdami uczestników, były odpowiednio wcześnie przygotowane i terminowo realizowane, a panie: Agnieszka Sylwia i Karolina, z którymi współpracowałam w trakcie realizacji naszego projektu – zawsze rzeczowe i służące pomocą, za co serdecznie dziękuję. Cel, jaki sobie postawiliśmy, został osiągnięty. Wszyscy nauczyciele podnieśli swoje kwalifikacje, zdobyli nowe doświadczenia, nawiązali nowe kontakty, poznali inne środowiska kulturowe i są bardzo zadowoleni. Większość z nas utrzymuje kontakty z osobami poznanymi podczas realizacji zagranicznych mobilności i -co chyba najważniejsze- deklaruje chęć wzięcia udziału w tego typu przedsięwzięciach.

Myślę, że osiągnęłam to, co sobie na początku zaplanowałam – zaraziłam ich… „ europejskim widzeniem świata ”!

Anna Zawistowska

Wrocław, woj. dolnośląskie, 2019




Program Erasmus jest doskonałą okazją do podniesienia jakości pracy szkoły, ale także zdobycia bezcennego doświadczenia dla samych nauczycieli, jednak koordynowanie programu oraz wszelkie formalności związane z mobilnościami są nie lada wyzwaniem i wymagają bardzo dużo pracy i zaangażowania. Aby mieć pewność, że podjęty trud opłaci się, postanowiłam skorzystać z usług Glossy. […] Naszym opiekunem była p. Agnieszka Dzik, która cierpliwie przeprowadzała nas przez kolejne etapy projektu: pomagała skompletować wymagane dokumenty przed złożeniem wniosku, przypominała o terminach, podpowiadała rozwiązania w problematycznych kwestiach, a nawet kontaktowała się z naszym Organem Prowadzącym kiedy napotykaliśmy trudności. Warto nadmienić, iż realizacja naszego projektu przypadła na czas pandemii i dlatego musieliśmy szybko reagować na pojawiające się komplikacje. […] Pani Agnieszka zawsze służyła dobrą radą i cierpliwie odpowiadała na tysiące naszych pytań.

Katarzyna Zawadzka

Psary, woj. śląskie, 2019




Udział w projekcie przyczynił się do rozwinięcia kompetencji językowych i kulturowych widocznych zwłaszcza w integracji i wymianie doświadczeń z nauczycielami innych krajów europejskich. Nauczyciele przełamali własne bariery językowe, wzbogacili słownictwo potrzebne do płynnego porozumiewania się w języku angielskim. W dalszej konsekwencji ugruntowała się wśród nich większa tolerancja i świadomość kulturowa. […] Opiekun ze strony Glossy był bardzo pomocny przy realizacji każdego etapu projektu, zawsze służył pomocą, doradzał i mobilizował do dalszej pracy. Była to moja pierwsza realizacja programu Erasmus+ i nie wyobrażam sobie cennych wskazówek ze strony GLOSSY, naprawdę szczerze i gorąco polecam.

Dorota Paszek

Kalisz, woj. wielkopolskie, 2020




Jako osoba bezpośrednio współpracująca z SJO GLOSSA pragnę zarekomendować współpracę, która układała się bardzo dobrze. Szczególne podziękowanie dla Pani Agnieszki Dzik, która mobilizowała mnie, nas do terminowego wywiązywania się z założonych celów. Kontakty mailowe i telefoniczne zawsze były pomocne, życzliwe i kończyły się sukcesem.  […] Nauczyciele biorący udział w projekcie wykorzystują doświadczenia zdobyte w trakcie mobilności na Malcie, promując i przekazując zdobytą wiedzę na zajęciach szkolnych. Zdobyta wiedza na temat nowych technik nauczania języka obcego przynosi rezultaty w pracy z uczniem zdolnym i słabym.

Aleksandra Kowalewska

Przodkowo, woj. pomorskie, 2020 




Z Szkoły Podstawowej w Przodkowie pojechało na kursy dziesięć osób. Dziewięć osób na język angielski, jedna osoba na język niemiecki. Nauczyciele byli w szkołach językowych w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Włoszech, Irlandii oraz Malcie. Wszyscy nauczyciele wrócili z kursów bardzo zadowoleni. Szkoły znajdowały się w dogodnych miejscach, dobrze skomunikowanych z miejscem zamieszkania. […] Pracowaliśmy w grupach maksymalnie 8 osobowych. Uczestnikami kursu byli mieszkańcy m.in. z Włoch, Francji, Niemiec, Szwajcarii, Chin oraz Arabii Saudyjskiej. Zajęcia były prowadzone w bardzo interesujący sposób. Podczas zajęć wykorzystywano innowacyjne metody nauczania. […] Współpraca z pracownikami SJO Glossa układała się bardzo dobrze. W kontaktach e-mail, jak i telefonicznych byli niezwykle życzliwi, pomocni i potrafili rzeczowo odpowiadać na nurtujące nas pytania. Zawsze terminowo wywiązywali się ze swoich obowiązków. Opiekun ze strony SJO Glossy zawsze przypominał o obowiązujących terminach, mobilizował do podejmowania decyzji i wspierał w ich realizacji. Chcielibyśmy bardzo serdecznie podziękować wszystkim pracownikom za wsparcie przy pisaniu projektu jak i opiekę przy organizacji i trwaniu mobilności.

Karolina Starczewska

Gniezno, woj. wielkopolskie, 2020




Nasza współpraca z SJO Glossa rozpoczęła się w 2019r. Zdecydowaliśmy się na pomoc ze strony tej szkoły po zarekomendowaniu jej przez naszych kolegów z innych lokalnych placówek. […] Dzięki tej współpracy udało nam się uzyskać dofinansowanie z programu PO WER na szkolenia zagraniczne nauczycieli.

W ramach projektu16 nauczycieli wzięło udział w mobilnościach. Uczestniczyli oni zarówno w kursach metodycznych jak i językowych na Malcie, Cyprze i Hiszpanii. Wszystkie zajęcia były bardzo dynamiczne i prowadzone aktywnymi metodami. […] Po zakończonych mobilnościach i pozytywnych wrażeniach wszystkich uczestników mogę stwierdzić, że współpraca z SJO Glossa to był „strzał w dziesiątkę”. Nie tylko pomogli nam na etapie wnioskowania o dofinansowanie, ale również podczas przygotowania logistycznego: organizowali zakwaterowanie, transfery, rezerwowali szkolenia i kontaktowali się w naszym imieniu z przedstawicielami szkół zagranicznych.

Warto jest brać udział w takiej formie doskonalenia zawodowego, co gorąco polecamy wszystkim nauczycielom, którzy chcą być mobilni, otwarci na świat i nowe doświadczenie, które przekażą swoim kolegom w pracy oraz uczniom. Uważamy, że jest to jedna z najlepszych metod do pozyskiwania różnorodnej wiedzy i umiejętności oraz wszechstronnego rozwoju.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!