Bezpłatne szkolenie za granicą? Tak, to możliwe z programem Erasmus+
Przed Tobą niepowtarzalna szansa – Twoje szkolenie może zostać w całości sfinansowane ze środków unijnych. Otrzymany grant pokryje więc nie tylko sam koszt kursu, ale również inne wydatki związane z zagranicznym wyjazdem! Kwota grantu obejmuje 4 poniżej przedstawione kategorie wydatków:


Kurs
Kwota przeznaczona na pokrycie kosztów kursu obliczana jest w zależności od jego długości. Jest ona stała i niezależna od kraju, gdzie odbywa się szkolenie. Dla wyjazdów 2 tygodniowych jest to 800 EUR, a dla tygodniowych 400 EUR.

Pobyt (wsparcie indywidualne)
Kwota przeznaczona na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem uczestnika projektu w trakcie mobilności: zakwaterowanie, wyżywienie, transport publiczny itp.
Jej wysokość jest zależna od kraju, w którym odbywa się kurs.
Stawki dla akcji EDUKACJA SZKOLNA edycja 2025:
Dla mobilności w krajach takich jak Austria, Finlandia, Francja, Irlandia, Niemcy, Włochy grant na 12 dni: 1836 EUR. a na 7 dni to: 1071EUR
Grecja, Hiszpania, Cypr, Malta, Portugalia, Łotwa dla wyjazdów 12 dniowych otrzymują 1620 EUR, a dla 7-dniowych: 945 EUR. Wyjeżdżając do Chorwacji należy liczyć się z grantem w postaci 1416 EUR za 12 dni i 826 EUR za 7 dni.

Podróż
Kwota przeznaczona na pokrycie kosztów podróży. Jej wysokość zależy od odległości między Twoją szkołą, a miejscem mobilności.
Od roku 2024 stawki wsparcia na podróż standardową wynoszą 211 EUR (wcześniej 180 EUR) dla odległości 100-499 km, 309 EUR (wcześniej 275 EUR) dla odległości 500-1999 km lub 395 EUR (wcześniej 360 EUR) dla odległości 2000-2999 km. Możesz sprawdzić odległość korzystając z kalkulatora odległości.

Inne (wsparcie organizacyjne)
Kwota ta jest przeznaczona na pokrycie kosztów m.in działań przygotowujących do mobilności lub działań upowszechniających po jej zakończonej. Jest ona stała i wynosi 100 EUR na uczestnika.
Całkowita kwota grantu jest kwotą ryczałtową, nie musisz zatem szczegółowo rozliczać się z wydatków. Dlatego w praktyce grant Erasmus+ pozwala nie tylko pokryć wszystkie koszty związane z podróżą, kursem i utrzymaniem lecz dodatkowo także opłacić inne atrakcje np. wycieczki, wyjścia do teatrów, muzeów itd.
Zobacz jak złożyć wniosek

Czy uczestnik otrzymuje pieniądze w ramach grantu bezpośrednio na swoje konto?
Grant w pierwszej kolejności wędruje na konto Organu Prowadzącego, a następnie na konto szkoły, która decyduje czy dofinansowanie uczestnika w całości przesyłane jest na jego konto czy może szkoła opłaca wszelkie rachunki za kurs/zakwaterowanie/przelot, a dopiero reszta zostaje przekazana uczestnikowi na utrzymanie na miejscu.


Czy mogę sfinansować z grantu kurs droższy od 800 EUR?
Tak, w wypadku zakupienia droższego kursu niż przewiduje dofinansowanie na niego, uczestnik może wyrównać ten koszt, przesuwając środki z otrzymanego wsparcia na całą mobilność.


Czy uczestnik otrzymuje pieniądze w ramach grantu bezpośrednio na swoje konto?
Grant w pierwszej kolejności wędruje na konto Organu Prowadzącego, a następnie na konto szkoły, która decyduje czy dofinansowanie uczestnika w całości przesyłane jest na jego konto czy może szkoła opłaca wszelkie rachunki za kurs/zakwaterowanie/przelot, a dopiero reszta zostaje przekazana uczestnikowi na utrzymanie na miejscu.


Na czyje konto przelewa Narodowa Agencja kwotę przyznanego grantu?
Grant z Narodowej Agencji w pierwszej kolejności przesyłany jest na konto Organu Prowadzącego (w wybranej przez niego walucie), a następnie na konto szkoły i dalej uczestników.


Czy mogę sfinansować z grantu kurs droższy od 800 EUR?
Tak, w wypadku zakupienia droższego kursu niż przewiduje dofinansowanie na niego, uczestnik może wyrównać ten koszt, przesuwając środki z otrzymanego wsparcia na całą mobilność.


Co się dzieje z pieniędzmi, których nie wykorzystam w ramach danej kategorii kosztów?
Jeśli w jakiejś kategorii uczestnik zaoszczędził środki, może przesunąć je do innej puli grantu. Na przykład jeśli bilet lotniczy kosztował mniej niż przyznana kwota grantu, zaoszczędzone środki można przeznaczyć na pobyt na miejscu lub wybrać droższy kurs.


Na czyje konto przelewa Narodowa Agencja kwotę przyznanego grantu?
Grant z Narodowej Agencji w pierwszej kolejności przesyłany jest na konto Organu Prowadzącego (w wybranej przez niego walucie), a następnie na konto szkoły i dalej uczestników.


Co się dzieje z pieniędzmi, których nie wykorzystam w ramach danej kategorii kosztów?
Jeśli w jakiejś kategorii uczestnik zaoszczędził środki, może przesunąć je do innej puli grantu. Na przykład jeśli bilet lotniczy kosztował mniej niż przyznana kwota grantu, zaoszczędzone środki można przeznaczyć na pobyt na miejscu lub wybrać droższy kurs.

Chcesz poznać więcej szczegółów dotyczących finansowania?
Pobierz przewodnika po programie

Karolina Starczewska
Gniezno, woj. wielkopolskie, 2020
Nasza współpraca z SJO Glossa rozpoczęła się w 2019r. Zdecydowaliśmy się na pomoc ze strony tej szkoły po zarekomendowaniu jej przez naszych kolegów z innych lokalnych placówek. […] Dzięki tej współpracy udało nam się uzyskać dofinansowanie z programu PO WER na szkolenia zagraniczne nauczycieli.
W ramach projektu16 nauczycieli wzięło udział w mobilnościach. Uczestniczyli oni zarówno w kursach metodycznych jak i językowych na Malcie, Cyprze i Hiszpanii. Wszystkie zajęcia były bardzo dynamiczne i prowadzone aktywnymi metodami. […] Po zakończonych mobilnościach i pozytywnych wrażeniach wszystkich uczestników mogę stwierdzić, że współpraca z SJO Glossa to był „strzał w dziesiątkę”. Nie tylko pomogli nam na etapie wnioskowania o dofinansowanie, ale również podczas przygotowania logistycznego: organizowali zakwaterowanie, transfery, rezerwowali szkolenia i kontaktowali się w naszym imieniu z przedstawicielami szkół zagranicznych.
Warto jest brać udział w takiej formie doskonalenia zawodowego, co gorąco polecamy wszystkim nauczycielom, którzy chcą być mobilni, otwarci na świat i nowe doświadczenie, które przekażą swoim kolegom w pracy oraz uczniom. Uważamy, że jest to jedna z najlepszych metod do pozyskiwania różnorodnej wiedzy i umiejętności oraz wszechstronnego rozwoju.

Olga Twarda
Poznań, woj. wielkopolskie, 2015
SJO Glossa na pewno ułatwia zarządzanie projektem koordynatorowi poprzez wyznaczanie konkretnych terminów na wykonanie poszczególnych zadań, pilnuje, aby wszystkie dokumenty były właściwie przygotowane oraz na czas wysłane. Praca koordynatora jest więc nadzorowana i porządkowana. Nie znaczy to wcale, że nie ma on w ogóle pracy, ale z pewnością może sprawnie gospodarować czasem przeznaczonym na przygotowanie wniosku oraz zarządzaniem projektem podczas jego trwania.

Bożena Niechoda
Białystok, woj. Podlaskie, 2016
Współpraca z pracownikami SJO GLOSSA układała się bardzo dobrze. Kontakty nasze ograniczały się najczęściej jednej osoby, p. Agnieszki Zarzyckiej, która zarówno w kontaktach mailowych, jak i telefonicznych była niezwykle życzliwa, pomocna i potrafiła rzeczowo odpowiadać na problematyczne kwestie. Zawsze terminowo wywiązywała się ze swoich obietnic. Współpracę z SJO Glossa oceniam bardzo dobrze, firma bez zarzutu wywiązała się ze swoich zobowiązań w zakresie organizacji kursów językowych. Pragniemy bardzo serdecznie podziękować wszystkim pracownikom za wsparcie przy pisaniu projektu jak i opiekę przy organizacji i trwaniu mobilności.

Bogusława Baron
Kraków, woj. małopolskie, 2016
Współpraca z Glossą to był bardzo dobry pomysł, bo uzyskaliśmy już wsparcie na etapie pisania wniosku i jego składania. Dzięki fachowej pomocy pracowników Glossy przebrnęliśmy prawie bezboleśnie przez wszystkie zawiłości wymagań formalnych, jakie stawia Agencja Narodowa, a nasze szkolenia były w 100% sfinansowane. […] Będąc koordynatorką projektu w naszej szkole mogłam zawsze liczyć na pomoc merytoryczną i organizacyjną na każdym etapie jego trwania. Podziwiam, cierpliwość i dyspozycyjność pani Agnieszki Zarzyckiej, opiekunki naszego projektu, która ze stoickim spokojem udzielała odpowiedzi na czasem oczywiste pytania.

Elżbieta Wójcik
Krościenko nad Dunajcem, woj. małopolskie, 2016
Opiekun ze strony Glossy zawsze przypominał o obowiązujących terminach, mobilizował do podejmowania decyzji i wspierał w ich realizacji. Wszyscy uczestnicy wrócili bardzo zadowoleni ze swoich wyjazdów, podczas których mieli możliwość nie tylko podniesienia znajomości języka obcego, ale przede wszystkim poznania realiów życia w kraju danego języka, jego kultury i mieszkających w nim ludzi. Dla niektórych było to również duże wyzwanie logistyczne, z którym świetnie sobie poradzili. Jako koordynatorka projektu szkolnego muszę przyznać, że dzięki Glossie miałam dużo mniej pracy, gdyż nie musiałam bezpośrednio kontaktować się ze szkołami językowymi za granicą w celu potwierdzania uczestnictwa w kursie, czy rezerwacji noclegów i wyżywienia, bo to wszystko organizowała za mnie Glossa.

Elżbieta Pajewska
Słupsk, woj. pomorskie, 2016
Jako koordynatorka projektu szkolnego, współpracowałam z Glossą od samego początku, gdy tylko zakiełkował w naszej szkole pomysł przystąpienia do takiego projektu. Nie był to jednakże mój pierwszy kontakt z tą szkołą, ponieważ już wcześniej, dwukrotnie korzystałam z ich pomocy, gdy samodzielnie ubiegałam się o wyjazd metodyczny dla nauczycieli w ramach programu Erasmus. Za każdym razem współpraca układała się bardzo dobrze, a pomoc pracowników Glossy była nieoceniona. Tak samo było i tym razem. Począwszy od udzielenia wskazówek na etapie pisania wniosku, po pomoc przy rezerwacji kursów, noclegów, czy biletów.

Ewa Niemiec
Jastrzębie, woj. śląskie, 2017
Wyjazdy na szkolenia za granicą są fantastyczną okazją do podniesienia kwalifikacji oraz kompetencji zawodowych dla nauczycieli nie tylko języków obcych, ale innych przedmiotów. Miałam okazję się o tym przekonać kilka lat temu , kiedy uczestniczyłam w kursie językowo – metodycznym w Brighton w ramach programu Comenius. Wtedy skorzystałam pierwszy raz z pomocy SJO Glossa. […] Moje pozytywne doświadczenia miały wpływ na innych nauczycieli z mojej szkoły, którzy wyrazili chęć uczestnictwa w projekcie Erasmus +. Korzystając z pozytywnych doświadczeń postanowiliśmy po raz kolejny skorzystać z pomocy SJO GLOSSA, aby mieć pewność, że nasz wniosek będzie dobrze przygotowany pod względem formalnym i merytorycznym i ma szansę na pozytywną akceptację. Nie zawiodłam się i nasz projekt został zaakceptowany. Współpraca z pracownikami Glossy układała się bez zastrzeżeń, zawsze mogliśmy liczyć na pomoc, a pani Karolina Pikulska cierpliwie i rzeczowo odpowiadała na wszystkie nasze wątpliwości i pytania.

Daria Brzezińska
Jeżewo, woj. kujawsko-pomorskie, 2017
Współpraca z pracownikami Glossy układała się bardzo dobrze. Kontakty nasze ograniczały się najczęściej do jednej osoby, która zarówno w kontaktach mailowych, jak i telefonicznych była niezwykle życzliwa, pomocna i potrafiła rzeczowo odpowiadać na problematyczne kwestie. Zawsze terminowo wywiązywała się ze swoich obietnic. Współpracę z Glossą oceniam bardzo dobrze, firma bez zarzutu wywiązała się ze swoich zobowiązań w zakresie organizacji kursów językowych. W mobilnościach udział wzięła piątka nauczycieli z mojej szkoły. Kursy pozwoliły nam spojrzeć z innej perspektywy na nasze metody nauczania, udostępniły wiele nowych, ciekawych pomysłów i umożliwiły nawiązanie nowych kontaktów. Zajęcia były świetnie prowadzone, we wspaniałej atmosferze i w bardzo dobrych warunkach lokalowych. Zdecydowanie polecam współpracę z Glossą.

Agnieszka Feliniak
Łódź, woj. łódzkie, 2017
Zostając koordynatorem programu w edycji 2017 nie spodziewałam się, że nasz wniosek będzie drugi na liście zaakceptowanych projektów przez Agencję Narodową – otrzymaliśmy 100 % punktów! Niewątpliwie jest to zasługa przebojowej i pracowitej grupy nauczycieli, którzy nad wnioskiem pracowali, ale chciałabym podkreślić ogromne zasługi SJO Glossa, a przede wszystkim pani Agnieszki Ornoch, która cierpliwie i z sukcesem przeprowadziła nas przez labirynt terminów, dokumentów i procedur.

Małgorzata Kimel
Radomsko, woj. łódzkie, 2017
Współpracę z Państwa szkołą oceniam – tak, jak poprzednio – bardzo dobrze, zważywszy na fakt, że większość nauczycieli wyjeżdżała na kursy języka angielskiego, a ja jestem germanistką. Wszystkie kwestie, związane z wyjazdami uczestników, były odpowiednio wcześnie przygotowane i terminowo realizowane, a panie: Agnieszka Sylwia i Karolina, z którymi współpracowałam w trakcie realizacji naszego projektu – zawsze rzeczowe i służące pomocą, za co serdecznie dziękuję. Cel, jaki sobie postawiliśmy, został osiągnięty. Wszyscy nauczyciele podnieśli swoje kwalifikacje, zdobyli nowe doświadczenia, nawiązali nowe kontakty, poznali inne środowiska kulturowe i są bardzo zadowoleni. Większość z nas utrzymuje kontakty z osobami poznanymi podczas realizacji zagranicznych mobilności i -co chyba najważniejsze- deklaruje chęć wzięcia udziału w tego typu przedsięwzięciach.
Myślę, że osiągnęłam to, co sobie na początku zaplanowałam – zaraziłam ich… „ europejskim widzeniem świata ”!

Anna Zawistowska
Wrocław, woj. dolnośląskie, 2019
Program Erasmus jest doskonałą okazją do podniesienia jakości pracy szkoły, ale także zdobycia bezcennego doświadczenia dla samych nauczycieli, jednak koordynowanie programu oraz wszelkie formalności związane z mobilnościami są nie lada wyzwaniem i wymagają bardzo dużo pracy i zaangażowania. Aby mieć pewność, że podjęty trud opłaci się, postanowiłam skorzystać z usług Glossy. […] Naszym opiekunem była p. Agnieszka Dzik, która cierpliwie przeprowadzała nas przez kolejne etapy projektu: pomagała skompletować wymagane dokumenty przed złożeniem wniosku, przypominała o terminach, podpowiadała rozwiązania w problematycznych kwestiach, a nawet kontaktowała się z naszym Organem Prowadzącym kiedy napotykaliśmy trudności. Warto nadmienić, iż realizacja naszego projektu przypadła na czas pandemii i dlatego musieliśmy szybko reagować na pojawiające się komplikacje. […] Pani Agnieszka zawsze służyła dobrą radą i cierpliwie odpowiadała na tysiące naszych pytań.

Katarzyna Zawadzka
Psary, woj. śląskie, 2019
Udział w projekcie przyczynił się do rozwinięcia kompetencji językowych i kulturowych widocznych zwłaszcza w integracji i wymianie doświadczeń z nauczycielami innych krajów europejskich. Nauczyciele przełamali własne bariery językowe, wzbogacili słownictwo potrzebne do płynnego porozumiewania się w języku angielskim. W dalszej konsekwencji ugruntowała się wśród nich większa tolerancja i świadomość kulturowa. […] Opiekun ze strony Glossy był bardzo pomocny przy realizacji każdego etapu projektu, zawsze służył pomocą, doradzał i mobilizował do dalszej pracy. Była to moja pierwsza realizacja programu Erasmus+ i nie wyobrażam sobie cennych wskazówek ze strony GLOSSY, naprawdę szczerze i gorąco polecam.

Dorota Paszek
Kalisz, woj. wielkopolskie, 2020
Jako osoba bezpośrednio współpracująca z SJO GLOSSA pragnę zarekomendować współpracę, która układała się bardzo dobrze. Szczególne podziękowanie dla Pani Agnieszki Dzik, która mobilizowała mnie, nas do terminowego wywiązywania się z założonych celów. Kontakty mailowe i telefoniczne zawsze były pomocne, życzliwe i kończyły się sukcesem. […] Nauczyciele biorący udział w projekcie wykorzystują doświadczenia zdobyte w trakcie mobilności na Malcie, promując i przekazując zdobytą wiedzę na zajęciach szkolnych. Zdobyta wiedza na temat nowych technik nauczania języka obcego przynosi rezultaty w pracy z uczniem zdolnym i słabym.

Aleksandra Kowalewska
Przodkowo, woj. pomorskie, 2020
Z Szkoły Podstawowej w Przodkowie pojechało na kursy dziesięć osób. Dziewięć osób na język angielski, jedna osoba na język niemiecki. Nauczyciele byli w szkołach językowych w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Włoszech, Irlandii oraz Malcie. Wszyscy nauczyciele wrócili z kursów bardzo zadowoleni. Szkoły znajdowały się w dogodnych miejscach, dobrze skomunikowanych z miejscem zamieszkania. […] Pracowaliśmy w grupach maksymalnie 8 osobowych. Uczestnikami kursu byli mieszkańcy m.in. z Włoch, Francji, Niemiec, Szwajcarii, Chin oraz Arabii Saudyjskiej. Zajęcia były prowadzone w bardzo interesujący sposób. Podczas zajęć wykorzystywano innowacyjne metody nauczania. […] Współpraca z pracownikami SJO Glossa układała się bardzo dobrze. W kontaktach e-mail, jak i telefonicznych byli niezwykle życzliwi, pomocni i potrafili rzeczowo odpowiadać na nurtujące nas pytania. Zawsze terminowo wywiązywali się ze swoich obowiązków. Opiekun ze strony SJO Glossy zawsze przypominał o obowiązujących terminach, mobilizował do podejmowania decyzji i wspierał w ich realizacji. Chcielibyśmy bardzo serdecznie podziękować wszystkim pracownikom za wsparcie przy pisaniu projektu jak i opiekę przy organizacji i trwaniu mobilności.

Karolina Starczewska
Gniezno, woj. wielkopolskie, 2020
Nasza współpraca z SJO Glossa rozpoczęła się w 2019r. Zdecydowaliśmy się na pomoc ze strony tej szkoły po zarekomendowaniu jej przez naszych kolegów z innych lokalnych placówek. […] Dzięki tej współpracy udało nam się uzyskać dofinansowanie z programu PO WER na szkolenia zagraniczne nauczycieli.
W ramach projektu16 nauczycieli wzięło udział w mobilnościach. Uczestniczyli oni zarówno w kursach metodycznych jak i językowych na Malcie, Cyprze i Hiszpanii. Wszystkie zajęcia były bardzo dynamiczne i prowadzone aktywnymi metodami. […] Po zakończonych mobilnościach i pozytywnych wrażeniach wszystkich uczestników mogę stwierdzić, że współpraca z SJO Glossa to był „strzał w dziesiątkę”. Nie tylko pomogli nam na etapie wnioskowania o dofinansowanie, ale również podczas przygotowania logistycznego: organizowali zakwaterowanie, transfery, rezerwowali szkolenia i kontaktowali się w naszym imieniu z przedstawicielami szkół zagranicznych.
Warto jest brać udział w takiej formie doskonalenia zawodowego, co gorąco polecamy wszystkim nauczycielom, którzy chcą być mobilni, otwarci na świat i nowe doświadczenie, które przekażą swoim kolegom w pracy oraz uczniom. Uważamy, że jest to jedna z najlepszych metod do pozyskiwania różnorodnej wiedzy i umiejętności oraz wszechstronnego rozwoju.

Olga Twarda
Poznań, woj. wielkopolskie, 2015
SJO Glossa na pewno ułatwia zarządzanie projektem koordynatorowi poprzez wyznaczanie konkretnych terminów na wykonanie poszczególnych zadań, pilnuje, aby wszystkie dokumenty były właściwie przygotowane oraz na czas wysłane. Praca koordynatora jest więc nadzorowana i porządkowana. Nie znaczy to wcale, że nie ma on w ogóle pracy, ale z pewnością może sprawnie gospodarować czasem przeznaczonym na przygotowanie wniosku oraz zarządzaniem projektem podczas jego trwania.